Documentele necesare achiziționării unui teren

Publicat pe 27 August 2019.
documentele

 


📌 Face parte din Ghidul complet al cumpărătorului


 

Pentru a finaliza tranzacția, atât tu în calitate de cumpărător, cât și vânzătorul trebuie să vă asigurați că dispuneți de toate documentele necesare pentru a încheia procesul.

Mai jos vei găsi o listă cu toate documentele de care ai nevoie în această ultimă etapă a procesului de achiziție al unui teren.

 

 


Documente necesare pentru persoană fizică

Acte de identitate părţi (vânzător și cumpărător);

Acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul tranzacţiei (în funcție de caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, proces-verbal de predare-primire, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);

Certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plăţile către Stat;

•  Documentaţia cadastrală (fişa bunului imobil, plan de amplasament, plan releveu, încheiere de intabulare etc.);

Extrasul de carte funciară care se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;

•  Documentația cadastrală care trebuie să fie autorizată de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară din zona de care aparține respectivul teren. Ce mai importantă parte din această documentație este reprezentată de Planul de Amplasament și Delimitare (PAD);

• Contractul de vânzare cumpărare.

 

 


Documente necesare persoane juridice

• Certificat de atestare fiscală a persoanei juridice valabil, eliberat de ANAF;

Certificatul de înregistrare la Registrul Comerţului sau actul în baza căruia își desfăşoară activitatea persoana juridică;

• Certificat constatator valabil, eliberat de Registrul Comerțului (pentru societăţi comerciale). În lipsa certificatului constatator, biroul notarial poate elibera, contra cost, un extras prin serviciul RECOM Online;

•  Împuternicire (delegaţie, hotărâre A.G.A.) pentru reprezentantul persoanei juridice la încheierea actului (dacă este cazul);

•  Hotărâre A.G.A. din care să rezulte acordul asociaților cu privire la vânzarea bunului aflat în proprietatea societății.

 

HomeZZ.ro este site-ul de anunțuri imobiliare adaptat nevoilor tale, fie că vrei să vinzi, să închiriezi sau să cumperi terenuri pentru case, garsoniere, apartamente, case, etc.

 

Iată care sunt următorii pași:

📌 La cine apelăm când vrem să achiziționăm un teren?

📌 Cum evaluam corect prețul unui teren de vânzare

📌 Cum achiziționăm terenul? Finanțarea proiectului.

📌 Semnarea contractului și negocierea

 

Despre Denisa Lazaride

Denisa LazarideA terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București datorită pasiunii sale pentru scris și a curiozității sale despre lumea din spatele ecranului. A lucrat în televiziune timp de un an, unde și-a descoperit pasiunea legată de tot ce înseamnă vizual. A început în paralel un job de Asistent Social Media, unde a reușit să își clădească bazele spre un domeniu profesional mult mai creativ. În prezent, ocupă funcția de Social Media Specialist care reușește să îmbine atât pasiunea sa pentru vizual, cât și cea pentru scris. Scrierea de articole pentru acest blog este dată de pasiunea autorului pentru design interior, dar și din dorința de informare a cititorilor despre dedesubturile mai serioase ale domeniul imobiliar.

Îți recomandăm

inchiriere electronice

Motive în plus să închiriezi electronice

Ghidul complet al cumparatorului

inchiriere electronice

De ce să închiriezi electronice pentru acasă?

Ghidul complet al cumparatorului