Care au fost preferințele românilor în 2021 privind achizițiile imobiliare

Publicat pe 21 December 2021.

Conform datelor înregistrate de platforma imobiliară HomeZZ.ro, în 2021 peste 3 milioane de români au fost interesați de vânzarea, cumparărea sau închirierea unei proprietăți.

În topul localităților de interes pentru piața pentru cei interesați de o achiziție sau de închirierea unei proprietăți se află județele: București și Ilfov, Timișoara, Cluj, Iași, Brașov și Constanța.

 

Din punct de vedere al tipurilor de proprietăți listate pentru vânzare sau închiriere pe platforma imobiliară HomeZZ, apartamentele cu 2, 3 sau 4 camere conduc clasamentul, ele reprezentând 61% din oferta imobiliară de pe HomeZZ.ro. În proporții egale urmează garsonierele și studiourile, care sunt preferate de către cei care își doresc o investiție în sectorul imobiliar, dar și de case și vile, preferate de către familile cu vârste între 30 și 40 de ani, care își doresc să evadeze din aglomerația urbană și să se mute într-o casă cu cel putin 200 m de spatiu verde.

Categoria de case și vile a fost și cea mai accesată categorie imobiliară în 2021 (+40% față de 2020), fiind urmată de apartamentele cu 2 camere, garsoniere, ultimul lor în preferințe fiind ocupat de apartamentele cu 3 sau 4 camere.

Indiferent de dimensiunea și de tipul proprietății, investițiile în ansamblurile rezidentiale noi sunt preferate în schimbul locuințelor vechi, interesul pentru ele crescând cu 10%, comparativ cu anul 2020.

 

Ce își doresc cumpărătorii atunci când încep un proces de documentare online în vederea achiziției sau închirierii unei noi locuințe?

Cumpărătorii urmăresc pe o platforma de anunțuri imobiliare o ofertă variată de proprietăți disponibile pentru închiriere sau achiziție, proprietatea să fie cât mai bine localizată pe hartă, iar anunțul să prezinte cât mai multe detalii despre proprietate.

 

Sursă foto: Unsplash.com

 

 

Despre Denisa Lazaride

Denisa LazarideA terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București datorită pasiunii sale pentru scris și a curiozității sale despre lumea din spatele ecranului. A lucrat în televiziune timp de un an, unde și-a descoperit pasiunea legată de tot ce înseamnă vizual. A început în paralel un job de Asistent Social Media, unde a reușit să își clădească bazele spre un domeniu profesional mult mai creativ. În prezent, ocupă funcția de Social Media Specialist care reușește să îmbine atât pasiunea sa pentru vizual, cât și cea pentru scris. Scrierea de articole pentru acest blog este dată de pasiunea autorului pentru design interior, dar și din dorința de informare a cititorilor despre dedesubturile mai serioase ale domeniul imobiliar.

Îți recomandăm

Care au fost preferințele românilor în 2021 privind achizițiile imobiliare

Comunicate de Presă

Savills: Proprietățile montane, din ce în ce mai interesante pentru investitori

Comunicate de Presă