Cele mai importante 5 lucruri de știut în relația cu băncile
Publicat pe 27 October 2021.În CasaZZen iei decizii bune datorită sfaturilor și informațiilor utile de la Valentin Paraschiv, Creditescu.com.
În Romania există aproximativ 30 de bănci comerciale. Motivul pentru care sunt cunoscute doar câteva dintre acestea, este acela că fiecare targhetează diferit sau chiar nișat. Cele mai importante 5 lucruri de știut în relația cu banca definesc profilele de consumatori și, ulterior, mixul acestor profile definește alte profile de consumatori.
Un aspect important care trebuie verificat îl reprezintă comisioanele practicate.
În cazul unui utilizator activ, care interacționează zilnic cu banca, prin toate mijloacele disponibile (agenție, aplicație mobilă, plăți online, schimb valutar, O.P.-uri) nivelul comisioanelor este foarte important. În situația aceasta se recomandă un cont curent cu costuri zero, cel mai probabil va exista condiție de rulaj lunar sau încasare salariu.
Flexibilitate și accesibilitate în folosirea produsului băncii.
Există situații în care utilizatorul dorește să facă un schimb valutar sau să avizeze un O.P. de valoarea foarte mare sau să actualizeze informații fară să fie prezent în agenție. Dorește să facă totul de la distanță, inclusiv deschiderea și închiderea contului. Aceasta disponibilitate este supusă unor condiții.
Condițiile generale de afaceri sunt regulile pe care banca le impune clientului.
Doar acceptandu-le, o persoană poate începe relația cu aceea bancă. Acestea reprezintă și sursa completă de informare despre cum se poziționează o bancă comerciala în relația cu utilizatorul. De obicei sunt stufoase și greu de urmărit, dar este datoria utilizatorului să parcurgă acest document pentru a evita situații neplăcute în viitor.
Orientarea băncii către un anumit profil de utilizator.
Există posibilitatea ca anumite bănci să nu accepte anumite tranzacții, cum ar fi interacțiunea contului bancar cu jocurile online de poker, pariuri sportive sau tranzacționarea criptomonedelor. Această situație poate duce la închiderea contului unilateral, de aceea este important să se verifice aceste aspect.
“Istoricul băncii” poate fi ușor verificat din presă și alte surse publice.
Înseamnă că ar trebui să aflăm despre banca de care suntem interesați dacă are dificultăți în Romania sau în țara de origine, dacă are planuri de extindere sau restructurare a unor departamente etc. Sunt de evitat situațiile în care un consumator constituie un depozit cu economiile familiei și după scurt timp banca anunță că are probleme ce poate genera blocarea depozitelor.
În piața băncilor comerciale sunt deja create câteva „șabloane” pentru anumite nevoi. Pentru acordarea rapidă a unui împrumut se apelează la banca X, pentru cea mai buna aplicație de mobile banking se merge la Y și lista poate continua. Aceste facilități vin în schimb cu anumite “costuri”. Asta înseamnă că putem lua foarte rapid un împrumut, dar dobânda nu va fi cea mai mica, putem folosi cea mai buna aplicație de mobile banking, dar poate exista un cost lunar. În concluzie, există o balanță în ofertele băncilor existente în piață care poate fi înclinată în favoarea consumatorului doar printr-o bună informare.
Sursă poză: Freepik.com